To wszystko brzmi fajnie, ALE …
Wiesz od jak dawna mam w planach zabranie się za leadmagnet? Daj mi jakiś dobry powód, żeby zrobić to właśnie teraz
Wiem jak jest, ale akurat to jest najmądrzejsza rzecz za jaką się możesz zabrać w swoim biznesie online. I nie chcę Cię martwić – najlepszy moment na rozwój listy był kilka lat temu, wszystko było prostsze, reklamy były tańsze. Ale to już nie wróci i łatwiej już nigdy nie będzie. Drugi najlepszy moment jest teraz. Nie we wrześniu, nie w styczniu 2026. Teraz.
A jak robiłaś ten swój research? Po prostu googlowałaś temat?
Gdyby to było takie proste … Wpisz w wyszukiwarkę pytanie “jakie leadmagnety działają w 2025”, może być po angielsku i zobacz co Ci powie i na ile ta wiedza będzie miała zastosowanie w Twoim małym biznesie. Mój research opierał się na tym, że od lat śledzę różne wyspecjalizowane źródła zajmujące się tematem – mam na myśli edukatorów, Youtuberów, blogerów, raporty platform do email marketingu takich jak np Kit – korzystałam też z funkcji “deep seek” ChatGPT, żeby poszukał odpowiedzi na najważniejsze pytania właśnie w tych podanych przeze mnie materiałach źródłowych. Filtrowałam też wyniki przez pryzmat potrzeb biznesów takich jak mój, Twój, czy biznesy moich klientek.
Co jeśli przeczytam ten Twój raport i nie wpadnę na genialny pomysł na leadmagnet, he?
Wszystkie osoby, które do tej pory czytały raport miały efekt eksplodującej pomysłami głowy. Jeśli u Ciebie tak nie będzie, to po prostu do mnie napisz. Opisz swój case, z chęcią Ci pomogę. Ten pakiet ma Ci realnie pomóc, także jeżeli będziesz mieć trudności z wdrożeniem – pisz.
A skąd mam wiedzieć, czy w mojej branży potrzebny jest leadmagnet?
Jeśli masz produkty cyfrowe (lub je planujesz), jeśli prowadzisz warsztaty – lista mailingowa jest dla Ciebie najlepszym narzędziem. Jeśli pracujesz 1:1 – robisz sesje foto, projektujesz strony, pracujesz terapeutycznie, to leadmagnet może być sposobem, aby ktoś Cię zauważył i szybko nabrał do Ciebie zaufania.
Ok, zrobię leadmagnet i co dalej? Te wszystkie techniczne sprawy typu podpinanie tego pod program do wysyłki maili, robienie landingpage – przeraża mnie to!
Wiem – to może przerażać, jeśli się nie ma wprawy i dlatego przygotowałam checklistę dla zielonych, gdzie masz rozpisane wszystko krok po kroku.
Ok, mam genialny leadmagnet i co dalej, jak ktokolwiek się o nim dowie?
Przygotowałam dla Ciebie listę 10 kroków, które możesz wdrożyć bez wydawania nawet złotówki na reklamy Meta Ads.
Mam wrażenie, że praca nad leadmagnetem może zająć wieki …
Wieki zajmuje też wieczne odkładanie tego tematu. Ale masz rację, ja kiedyś kleiłam jeden prosty leadmagnet przez prawie miesiąc. Dzisiaj z pomocą AI robię leadmagnety w jeden, maks dwa wieczory.
A tak w ogóle to ile Twoim zdaniem powinno się mieć ludzi na liście mailingowej? Ile Ty masz aktualnie?
Nie ma jednej odpowiedzi. To zależy, co sprzedajesz i za ile. Można mieć super działający biznes przy stosunkowo małej liście, czyli od 300-1500 osób. Moja lista miała w najlepszych czasach około 12000, po kilku akcjach czyszczenia adresów, zmniejszyła się o połowę i teraz pracuję nad jej odbudową do poprzedniego rozmiaru. Lista ok. 10000 osób, które dobrowolnie dały nam swój adres, znają nas, lubią. czytają to niesamowity kapitał.
A twoim zdaniem warto mieć jeden lead magnet czy kilka?
W idealnym świecie możesz ich mieć dziesiątki, ale od czegoś trzeba zacząć i można zacząć od jednego. Jeżeli masz rożne segmenty klientów, to każdy z nich może mieć swój leadmagnet, możesz mieć też jeden ogólny i uniwersalny